Este
consumator orice persoană fizica sau grup de persoane fizice constituite in
asociații care acţionează în scopuri din afara activităţii sale comerciale,
industriale sau de producţie, artizanale ori liberale.
Conform
Ordonanței de Urgență Nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul
contractelor la distanță, astfel cum sunt definite în lege, încheiate cu
profesioniştii, consumatorul beneficiaza de dreptul de retragere din contract
în următoarele condiții:
a)
Consumatorul are dreptul de a se retrage din contract, fără a fi nevoit să
justifice decizia de retragere și fără a suporta alte costuri decât cele
prevăzute la art. 13 alin. (3) și art. 14 din lege, în termen de 14 zile,
începând cu ziua în care intra în posesia fizică a produsului potrivit art. 9
din lege. În acest sens, consumatorul trebuie să informeze vănzătorul despre
aceasta prin trimiterea prin posta a formularului de retragere ce v-a fost pus
la dispoziție sau prin trimiterea unui e-mail la adresa showroom@kettler.ro,
care trebuie să conțină:
(i)
Informații despre cumpărator: numele și prenumele, telefon, etc.
(ii)
Informații despre comandă: numărul comenzii, modalitatea de plată, factură,
produsul cumpărat, cantitatea etc.
b)
Produsul trebuie să fie în aceeași stare ca cea în care a fost livrat
(incluzând elementele de protecție), să fie complet (accesorii, consumabile
etc.) și să nu prezinte deteriorări sau urme de lovituri, șocuri, intervenții
neautorizate, zgărieturi etc.
c) Produsul
trebuie să nu fie folosit și să nu fi fost desigilat, sau accesoriile de
protecție să nu fi fost îndepărtate, și trebuie să conțină toate elementele în
starea originală spre a putea fi revândut ca și produs nou. În cazul în care
produsul poartă urme de folosință sau au fost îndepărtate elemente care îl fac
impropriu pentru a fi vândut ca și produs nou, retragerea nu poate avea loc.
d)
Produsul trebuie să fie însoțit de factură fiscală, chitanță, certificat de
garanție și orice alte documente care au fost transmise cumpărătorului.
e)
Consumatorul suporta costurile de livrare și este responsabil în ceea ce
privește diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, și
va suporta în acest sens diferența dintre prețul de achiziție și prețul
diminuat.
f)
Vânzătorul va rambursa, fără întârziere nejustificată, în termen de 14 zile de
la data la care a fost informat de decizia de retragere din contract, toate
sumele pe care le-a primit drept plată din partea consumatorului. Vânzătorul
poate amâna rambursarea până la data recepționării produselor care au făcut
obiectul vânzării.
Pentru
evitarea inconveniențelor se recomandă inspectarea produselor în timpul
recepției de la curier în scopul de a detecta orice defect vizibil (ex: produs
greșit sau prezentând vicii aparente).
În
cazul în care doriți returnarea produselor comandate de pe www.kettler.ro,
adresa poştală la care se vor restitui produsele este:Str. Occidentului nr. 3,
clădirea Ivy Office, parter, sector 1, Bucureşti.
Sunt
exceptate de la dreptul de retragere:
(a)
contractele de prestări de servicii, după prestarea completă a serviciilor,
dacă executarea a început cu acordul prealabil expres al consumatorului şi după
ce acesta a confirmat că a luat cunoştinţă de faptul că îşi va pierde dreptul
la retragere după executarea completă a contractului de către profesionist;
(b)
furnizarea de produse sau servicii al căror preţ depinde de fluctuaţiile de pe
piaţa financiară pe care profesionistul nu le poate controla şi care pot avea
loc pe parcursul perioadei de retragere;
(c)
furnizarea de produse confecţionate după specificaţiile prezentate de
consumator sau personalizate în mod clar;
(d)
furnizarea de produse care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid;
(e)
furnizarea de produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecţie
a sănătăţii sau din motive de igienă şi care au fost desigilate de consumator;
(f)
furnizarea de produse care sunt, după livrare, potrivit naturii acestora,
inseparabil amestecate cu alte elemente;
(g)
furnizarea de băuturi alcoolice al căror preţ a fost convenit în momentul
încheierii contractului de vânzare, a căror livrare nu poate fi efectuată
înainte de 30 de zile şi a căror valoare reală depinde de fluctuaţiile de pe
piaţă pe care profesionistul nu le poate controla;
(h)
contractele în cazul cărora consumatorul a solicitat în mod special
profesionistului să se deplaseze la domiciliul său pentru a efectua lucrări
urgente de reparaţie sau de întreţinere. Dacă, cu ocazia unei astfel de vizite,
profesionistul prestează alte servicii în afara celor solicitate în mod expres
de consumator sau furnizează alte produse decât piesele de schimb
indispensabile pentru executarea lucrărilor de întreţinere sau de reparaţie,
dreptul de retragere se aplică respectivelor servicii sau produse suplimentare;
(i)
furnizarea de înregistrări audio sau video sigilate sau de programe informațice
sigilate care au fost desigilate după livrare;
(j)
furnizarea de ziare, periodice şi reviste, cu excepţia contractelor de
abonament pentru furnizarea de astfel de publicaţii;
(k)
contractele încheiate în cadrul unei licitaţii;
(l)
prestarea de servicii de cazare, pentru alt scop decât cel rezidenţial,
transport de mărfuri, închiriere de maşini, catering sau serviciile privind
activităţile de agrement, în cazul în care contractul prevede o dată sau o
perioadă de executare specifică;
(m)
furnizarea de conţinut digital care nu este livrat pe un suport material, dacă
prestarea a început cu acordul prealabil expres al consumatorului şi după ce
acesta a confirmat că a luat cunoştinţă de faptul că îşi va pierde dreptul la
retragere.