Multi dintre cei care se antreneaza si doresc sa puna masa musculara sau doar sa fie in forma, doresc sa ridice greutati din ce in ce mai mari sau sa aiba o performanta mai buna in aer liber, dar doar putini acordam atentie asupra alimentatiei si calitatii odihnei.

O alimentatie corespunzatoare si odihna de calitate ne pot maximiza performanta foarte mult si ne pot schimba stilul de viata in mai bine.

Oricare ar fi obiectivul de fitness setat, cu totii suntem interesati sa atingem performanta maxima si sa atingem cele mai inalte culmi in materie de performanta fizica.
Exista multe suplimente care ne pot creste rezistenta si puterea, dar nu sunt la fel esentiale si eficiente precum strategia aleasa pentru antrenament si dieta.
Vrem sa fim mai rapizi, mai puternici, mai buni? Hai sa folosim cele 5 sfaturi de mai jos pentru a atinge performanta maxima si pentru a avea mai multa energie cand ne antrenam:

1. Alegeti in mod inteligent ce alimente mananci
Mancarea ne alimenteaza intreg organismul, asa ca daca ne umplem frigiderul numai cu mancare nesanatoasa, vom intampina greutati in atingerea obiectivelor propuse. Pregatirea in avans a meniului si prepararea de catre noi insine a mancarii, va conta enorm in schimbarea in bine a stilului de viata.
Dieta ar trebui sa fie bazata doar pe alimente naturale, incluzand legume verzi, cereale integrale si carne fara grasimi.

2. Efectuarea de exercitii de respiratie
Cercetatorii spun ca atletii alearga mai rapid, au anduranta mai mare si obtin rezultate mai bune prin antrenarea muschilor din sistemul respirator. Exercitiile de respiratie ne pot creste performanta fizica cu pana la 12%. Aceia care fac exercitii in mod regulat pot intari mai multe fibre musculare respiratorii in timpul exercitiilor.

3. Dormi suficient
Somnul insuficient are un impact negativ asupra ratei de recuperare musculara si afecteaza memoria, concentrarea, atentia si performanta in mod general. Daca nu putem sa dormim cel putin 8 ore/noapte, este indicat sa dormim macar 30 de minute in timpul zilei. Acest lucru va ajuta sa ne maximizam abilitatea naturala a corpului de a consolida tesutul muscular si va ajuta la cresterea performantei.

4. Hranirea antrenamentului
Daca vrem sa atingem cele mai inalte culmi ale performantei fizice, consumarea alimentelor care au un nivel scazut al carbohidratilor, nu va fi cea mai buna solutie. Este recomandat sa consumam alimente care contin atat compusi simpli din zaharuri cat si complexi, desigur, bazati pe nivelul la care ne antrenam si pe baza programului alimentar pe care ni l-am setat(cu un specialist, eventual).
Este recomandat sa mancam alimente precum orez, cartofi dulci si alti carbohidrati cu absorbtie rapida post antrenament. Orice forma de exercitii fizice intense necesita un refill cu glucoza pentru ca organismul nostru sa aiba energie, asa ca este foarte important sa includem in dieta noastra astfel de alimente.

5. Concentrarea asupra miscarilor mixte
Este recomandat sa alternam miscarile in timpul unui antrenament. Asa ca daca astazi, spre exemplu vrem sa ne antrenam muschii picioarele, este indicat sa efectuam mai multe tipuri de exercitii din familia acestei grupe musculare. Acest lucru ajuta la cresterea andurantei si fortei.
Este garantat ca vom avea rezultatele scontate in mai putin de doua luni.

Asa ca nu ai nicio scuza sa nu te antrenezi, tinand cont de aceste sfaturi utile, poti avea si TU forma fizica dorita in cel mai scurt timp, cu minim de efort si intr-un mod sanatos, care in timp iti va deveni stil de viata!