1.Sistemul muscular este ceea ce permite corpului să se miște.
Mușchii sunt necesari atât pentru mișcări mici, cum ar fi zâmbetul, cât și pentru mișcări mari, precum alergarea sau aruncarea. Unele grupe de mușchi le controlezi in mod voluntar, asa cum este și bicepsul tău când ridici ceva greu.
Alți mușchi, cum ar fi cei care te ajută să respiri, se mișcă in mod involuntar.
2.Corpul tău conține mai mult de 600 de mușchi.
Aceștia includ mușchii pe care îi puteți simți în brațe și picioare, precum și mușchii adânci în interiorul corpului, cum este cel care vă ajuta inima sa functioneze și cei care vă ajută să digerați alimentele.
Prin comparație, corpul are 206 de oase scheletice.


3.Cortexul motor de pe o parte a creierului controlează mișcarea musculară de pe cealaltă parte a corpului.
Cortexul motor din partea dreaptă a creierului controlează mușchii din partea stângă a corpului, în timp ce cortexul motorului din partea stângă controlează mușchii din partea dreaptă.
Creierul trimite semnale de mișcare prin măduva spinării și prin sistemul nervos periferic din mușchi.
Mesajele din creier devin mai complexe atunci când există mai mulți mușchi implicați într-o activitate, cum ar fi realizarea unui salt în baschet.
4. Muschii nu pot împinge. Ei pot trage doar.
Atunci când împingeți o ușă deschisă, de exemplu, mușchii dvs. vă trag cotul și umărul de la ușă.
5. Cheia pentru mărimea și forța musculară se află în nucleele lor.
Cu cât este mai mare sinteza proteinelor de control a nucleelor, cu atât mai multă proteină puteți transforma în mușchi.
Formarea primului efect asupra mușchilor nu este de fapt o creștere; Este sa creezi mai multe nuclee, care in cele din urma faciliteaza dezvoltarea mai multor tesuturi si sa contureze muschii  pe care ii veti pastra in continuare.
Insa, mușchii sunt mari și unul sau doi nuclei nu sunt suficienți, de aceea trebuie să aveti rabdare si sa perseverati in antrenamente.
6.Studiu privind nucleele muschilor.
Cercetătorii de la Universitatea din Oslo au arătat recent că aceste nuclee nou dobândite sunt reținute în timpul atrofiei musculare, cauzate de inactivitate.
Dezbaterea rămâne nedeterminată: un studiu PNAS a raportat o perioadă de 3 luni, în timp ce Jurnalul de Fiziologie a găsit dovezi care sugerează că aceste nuclee noi nu sunt niciodată pierdute;
Rezistența de formare induce modificări fiziologice permanente in fibrele dvs. musculare.
7. Totul este în capul tău
Aceasta nu este o amintire a mușchiului, ci o memorie în creier a unei anumite mișcări musculare.
Amintirile miscarii sunt stocate în celulele Perkinje ale cerebelului, unde creierul codifică informații și înregistrează dacă anumite mișcări sunt corecte sau greșite. Apoi, creierul concentrează mai multă energie asupra acțiunii corecte și o stochează în memoria pe termen lung. 
Odată ce a fost stocat, trebuie să utilizați mai puțin din creier pentru a o repeta, acest lucru fiind atunci când mișcarea începe să se simtă naturală.
Când vă mișcați activați senzori numiți proprioceptori (proprioceptorul este o formatiune nervoasa, receptor, care are proprietatea de a receptiona si transmite stimuli din muschi, tendoane si alte organe in legatura cu locomotia sau starea posturala spre centrii de integrare somatovegetativa) în mușchi, tendoane și articulații care se revarsă în sistemul nervos central.
"Organismul învață să interpreteze toate aceste mișcări și simțuri", spune dr. Jim Richards, profesor de biomecanică la Universitatea Central Lancashire. "De la mecanoreceptorii din interiorul articulatiilor sau de la receptorii pielii, pe masura ce pielea se intinde, toate informatiile sunt reintroduse in creier in legatura cu succesul." Prinde-ti o minge cu o mana si iti vei aminti subconstient; Prinde-l cu fata ta si nu se va intampla asta - din fericire.
8. Pentru a investiga fenomenul memoriei musculare, cercetatorii de la Universitatea din Manchester au cerut subiectilor de testare sa repete miscarile intr-un RMN. "Ceea ce au descoperit in timp ce oamenii au incercat sa reproduca aceste sarcini de miscare este ca activitatea creierului se schimba", spune Richards:
"Ai activitate mult mai mare în zonele creierului care controlează aspectele inconștiente ale mișcării și propriocepției".
S-ar putea să nu-ți dai seama, dar creierul creează în mod constant amintiri musculare, o mișcare la un moment dat. Cantitatea de repetari necesare pentru a crea o memorie musculara este inca in discutie. 
În timp ce unii spun că poate fi la fel de scăzut ca 300-500, Malcolm Gladwell afirmă în cartea sa, Outliers, că 10.000 de ore reprezinta numărul magic necesar pentru a face pe cineva un expert. 
Este foarte important sa cunoastem astfel de aspecte, sa fim informati si mereu in pas cu schimbarile de orice natura, tangential cu functiile, reactiile si stimulii pe care organismul nostru le releva, in vederea mentinerii stilului de viata sanatos pe care ni-l conturam.

E timpul să începem antrenamentul, dragilor!