In ultima perioada, ai fost ocupat sa prepari diverse bunatati, bogate in calorii, grasimi si zahar si tot ce ai nevoie acum e de o cura de detoxifiere, corect? Dar hai sa vedem impreuna cum facem ca aceasta trecere sa nu fie brusca, caci nu vrem sa devenim “inamicul” propriul nostru corp, suprimand dorintele cu care l-am obisnuit pana acum. Noi cercetari arata ca intreruperile bruste de consum de zahar si grasimi este asociat cu perioada de sevraj pe care o manifesta oamenii dependenti de droguri.

Pentru a ajunge la aceasta concluzie, cercetatorii de la Universitatea din Montreal au hranit cobaii cu o dieta bogata in grasimi timp de 6 saptamani, ca mai apoi sa le schimbe brusc planul alimentar catre o dieta sanatoasa. Cobaii au experimentat stari de anxietate si depresie, stari ce erau prezente din cauza schimbarilor survenite la nivelul componentelor cerebrale, mai precis, in ceea ce priveste eliberarea dopaminei. Astfel, concluziile arata ca o dieta stricta pe care o abordam brusc, ne poate face sa fim nervosi, usor iritabili si fara energie.

Dar, hei, avem o veste buna! Este posibil sa minimizezi efectul sevrajului cauzat de schimbarea brusca a planului alimentar.  Cum? Oferind organismului cantitatea suficienta si calitativa totodata de somn de care are nevoie pentru a functiona in mod corespunzator. Pentru ca daca nu dormi suficient, corpul tau va ravni dupa zahar.
Astfel, nu trebuie sa parcurgi etape drastice pentru a-ti stabili dieta in directia corespunzatoare.

Haide sa vedem impreuna care sunt ponturile date de specialisti pentru a ne ajuta sa ne detoxifiem dupa perioada meselor imbelsugate de dupa sarbatorile de iarna si pentru a ne stabiliza sau chiar imbunatati starea generala de sanatate si de spirit:
1.Saptamana aceasta imbunatateste calitatea meselor. Mananca o masa echilibrata ce contine carbohidrati, proteine si grasimi sanatoase la fiecare 3 ore. Acest lucru iti va mentine un nivel bun energetic si va preveni scăderea zahărului din sânge care poate duce la pofte.
2.Incepe fiecare dimineata cu un pahar mare de apa. De asemenea, incearca sa iei zilnic un probiotic sau sa bei chiar un suc “verde”(poti incerca un shake sau smoothie de mar, kiwi sau din orice alte fructe sau legume care contin multa clorofila-esenta vietii celulelor)
3.Ia suplimente de magneziu inainte de a te baga in pat. Si opteaza pentru magneziu provenit din surse naturale-alimente bogate in magneziu, cum sunt semintele de dovleac sau migdale.
De ce sa le consumi? Pentru ca iti vor ajuta organismul sa faca fata stressului acumulat dupa perioada sarbatorilor.
4.Adauga ciuperci in alimentatia ta. In mod particular, opteaza pentru tipul de ciuperci numite shiitake, maitake si ciuperci din specia pleurotos.
5.Incearca sa introduci mai multe alimente alcaline- cum este patrunjelul, para, lamaia, varza kale. Alimentele acestea iti mentin echilibrul din zona pH-ului, reduc inflamatia si mentin nivelul de zahar din sange sub control.