Ridicați mâna dacă puteți începe să lucrați imediat ori de câte ori doriți, nu vă lăsați niciodată tentați de mâncarea nesănătoasă, rămâneți mereu la dieta dvs. și rutina exercițiului și nu vă lasati distrați niciodată de mediile sociale sau de e-mail.
Nu? Nici eu. Dar am învățat ceva care ajută foarte mult.
Este vorba despre voința noastră, partea din mintea noastră în care ne hotărâm să luăm măsuri. Ori de câte ori încercăm să facem ceva care contravine impulsurilor, obiceiurilor sau dorințelor noastre, folosim o parte din voința noastră.
Filosoful Platon a descris pentru prima oară lupta voinței noastre interne în jurul anilor 400 I.H folosind alegoria carului. În scaunul “șoferului”, rațiunea poseda o anumită cantitate de voință, iar carul este tras de doi cai reprezentând spiritul energic și dorințele noastre. Vizitiul poate călăuzi caii pentru o vreme, dar dacă se luptă prea mult sau este prea slab, caii vor prelua în cele din urmă controlul asupra carului și vor merge împotriva dorințelor noastre raționale.

Deci: dacă ne luptăm prea mult timp cu dorințele noastre, mintea noastră rațională va obosi și vom pierde voința necesară pentru a face ceea ce vrea strarea noastră rațională. Starea productivă, gestionarea impulsurilor noastre și efectuarea oricărei schimbări pe care o dorim în viața noastră vizează întărirea sinelui și asigurarea că ne putem conduce energia în direcția cea bună. Pentru a face acest lucru, trebuie să ne construim voința.

La baza ei, voința este abilitatea de a indeplini lucrurile. Aceasta determină cât de ușor este să începeți să lucrați, să vă opuneți gandurilor non productive si sa mergeți la sala de gimnastică și, prin urmare, este un instrument esențial pentru succesul în fiecare aspect al vieții.
Gândiți-vă la puterea de voință ca la un mușchi: este ceva ce vă puteți flexa și relaxa după cum aveți nevoie. Și, la fel ca un mușchi, antrenat de voință, in timp, se va dezolta armonios. 

Dobandiți mai multă voință - Pentru a vă întări mușchii, le oferiți stimuli care ii împing spre limitele lor și când se vindecă, sunt mai puternici. Faceți același lucru pentru voința voastră, îngrijindu-vă sănătatea și disciplinând mintea voastră, iar voința voastră va deveni mai puternică.

Cum să dobandiți mai multă voință
Cei mai mulți dintre noi sunt slab motivați. Suntem experți în găsirea viciilor: social media, junk food, telefoanele noastre, etc. Încercați să mergeti la masă fără a vă verifica telefonul - este mai greu decât v-ați gândit.
Când sunteți stimulat în mod constant, nu simțiți nevoia de a dezvolta voință puternică. Dar atunci când trebuie să faceti mai multe sarcini, cum ar fi scăderea în greutate, acumulare de masa musculară, inițierea unei companii, dezvoltarea unui nou set de competențe, schimbarea carierei sau aderarea la circ, este posibil să nu aveți voința de a parcurge acest drum “dificil”.
Deci, cum poți dezvolta o voință de oțel care va ajuta să-ți indeplinesti chiar si cele mai dificile sarcini? Simplu: atenție la sănătatea mentală și fizică.

1. Efectuarea de exercitii fizice
Așa cum un corp sănătos duce la un creier sănătos, având un corp activ duce la un creier mai activ. Când suntem inactivi fizic pentru perioade lungi de timp, metabolismul musculaturii noastră începe să se oprească și creierul nu functioneaza la capacitatea sa maxima.
Nu trebuie să fiți un alergător de maraton sau un mecanic de putere pentru a face pași în fitnessul fizic - trebuie doar să fiți activ. Cea mai simplă modalitate de a face acest lucru este de a introduce activitatea în programul zilnic.
Încercați să faceți cel puțin 10.000 de pași pe zi, urcați scările si incercati sa faceti miscare ori de cate ori puteți. Faceți tot ce trebuie să faceți pentru a vă menține corpul antrenat. Activitatea generală este cel mai bun tip de exercițiu pentru menținerea voinței tale depășită toată ziua.

2. Somnul este esential
Pentru a atinge nivelul de vârf al voinței, va trebui să combinați dieta și exercițiile fizice cu un somn bun.
Fiind lipsit de somn - definit ca dormind pentru mai puțin de 7 până la 8 ore pe noapte - vă pune la același nivel de funcționare mentală ca cineva care este beat, ceea ce este practic sinonim cu lipsa absolută a voinței.
Chiar dacă s-ar putea "pierde" o oră sau două, dormind pe deplin 7-8 ore pe noapte, vă creșteți semnificativ productivitatea, având voința voastră la vârf. Chiar și o zi de privare a somnului va afecta slab voința voastră.

3. Hidratarea 
Toată lumea știe că apa este importantă, dar este mai importantă pentru voința voastră decât ați putea crede. Chiar și o cantitate mică de deshidratare are un impact masiv asupra funcționării dvs. cognitiva. Cantitatea minimă de care aveți nevoie este de 2 litri (8 pahare). Va veți simți uimitor. Și, ca un bonus, pielea ta va arăta mai bine și iti va fi mai puțin foame.

4. Meditația
Potrivit dr. Kelly McGonigal, autorul "Instinctului Willpower", meditația este cea mai bună modalitate de a-ți îmbunătăți voința (odată ce ți-ai acoperit toate aspectele privind sănătatea).
In Willpower este vorba despre abilitatea ta de a iti concentra mintea asupra sarcinii la îndemână, a inocula aceasta idee în creierul tău distras. 
Cei mai mulți dintre noi sunt “îngrozitori” în această privință, datorită “asaltului” constant al telefoanelor, laptopurilor și al rețelelor sociale. 

Meditatia, indiferent daca practica mintea sau transcendentul, iti trateaza mintea pentru a-ti returna atentia la un lucru mic - ar putea fi respiratia ta, un punct in corpul tau sau o rugaciune. 
Dacă poți să stai în tăcere și să te concentrezi pe ceva la fel de simplu ca și respirația ta, atunci poți să te concentrezi mult mai ușor asupra muncii tale, în ciuda factorilor de distragere a atenției din jurul tău. Mai mult decât atât, meditația te antrenează să devii un observator obiectiv al emoțiilor tale, așa că, în loc să fii imediat cuprins de stari de mânie, ispită, frustrare sau orice altă emoție care te-ar împiedica să faci o muncă intenționată, te vei vedea experimentând acel sentiment, si permiteți-i să treacă, revenind la focalizarea principală. 

Dacă nu sunteți sigur cum să începeți meditația, verificați aplicațiile Headspace sau Calm sau ghidul "Totul de care aveți nevoie pentru a medita" de Chris Bailey din "O viață a productivității".

5. Practica 
Am făcut aluzie la acest lucru, dar cel mai simplu mod de a-ți îmbunătăți voința este să îl testezi. 
Ceea ce este minunat este că la acest lucru nu trebuie să fie sarcini uriașe și grele: orice stres pe voința voastră o va întări.
Rezistând la acel desert după cină? +10 la voință. 
Să dormi în loc să urmăresc un alt episod din "Prieteni" pe Netflix? 

Potrivit dr. McGonigal, chiar și un lucru la fel de simplu ca și deschiderea unei uși cu mâna non-dominantă sau evitarea în mod conștient a cuvintelor in care va promiteti si nu puneti in practica, va întări voința voastră. 

Ori de câte ori acționați în contradicție cu obiceiurile și instinctele, vă îmbunătățiți voința